2016/03/04

WANDERLUST CZYLI ŻĄDZA PODRÓŻOWANIA


Wanderlust, czyli żądza podróżowania. Moja lista życzeń podróżniczych. Szwecja, Toskania, Zawoja, Lugano.



WSIĄŚĆ DO POCIĄGU BYLE JAKIEGO... | 
CZYLI GDZIE W TYM ROKU POJECHAĆ NA WAKACJE |

Jestem osobą, która mogłaby żyć z podróży. Aktualnie mogłabym tak żyć, gdyż nie mam dzieci, które musiałyby chodzić do szkoły, nie mam również zwierzaka, który mógłby chorować od częstego wyjeżdżania. W końcu nie mam też takich środków, aby kilka razy w miesiącu gdzieś wyjeżdżać... Ech.

ALE 

nie oznacza to, że nie odczuwam potrzeby wyjazdów, pakowania walizki, zwiedzania ciekawych miejsc, chłonięcia każdego widoku i zapisywania go w pamięci. Uwielbiam poznawać nowe miejsca, wypoczywać aktywnie, robić zdjęcia, odczuwać wolność, ekscytację - wanderlust czyli żądzę podróżowania!

Wydaje mi się, że nie jestem osobą, która biegnie za tłumem, na fali nowo odkrytego miejsca turystycznego. Nie przyciągnęły mnie piękne (podobno) plaże Hurghady, nie szukałam noclegów w największych kurortach turystycznych i mam to szczęście w życiu, że D. też jest takim typem człowieka jak ja. Oboje lubimy nietypowe miejsca, ciche zakątki na plaży, zwiedzanie zamiast leżenia, odkrywanie nowych punktów na mapie turystycznej Europy, czego dowodem jest wyprawa na Maltę w 2012 roku. Dlatego też opowiem teraz Wam w jakie miejsca mnie ciągnie, gdzie zamierzam ukoję moją żądzę podróżowania... kiedyś:)

MOJA LISTA ŻYCZEŃ PODRÓŻNICZYCH 
CZYLI GDZIE POJECHAĆ NA WAKACJE

Są takie miejsca na ziemi, które zobaczysz raz na zdjęciu i wiesz, że tam pojedziesz. Te miejsca mają ogromną siłę przyciągania, są jak magnez. Jak tylko raz malutkie ziarenko zakiełkuje w Twojej głowie, będziesz wracała myślą do tego obrazu. Miałam tak podobnie z Maltą, którą na zdjęciu ujrzałam raz, mimochodem, 9 lat temu, na profilu koleżanki ze studiów. Po 5 latach sama byłam na Malcie. I tak oto ostatnio ponownie ujrzałam w internecie kilka zdjęć pięknych miejsc na naszym globie, które (znając życie) odwiedzę prędzej czy później:)

1. SZWECJA 

Zobaczyłam tę plażę u Mammamija Zawsze chciałam popłynąć do Szwecji. Skandynawia przyciąga mnie spokojem, czystością powietrza, niezwykłą dzikością natury, fiordami, pięknymi widokami i designem. Jednakże tym razem przepadłam za sprawą ... plaży! Jestem zachwycona spokojem bijącym ze zdjęć Mammamija. Widzę, że turystów nie ma tam zbyt wielu. Można odpocząć w ciszy, zrobić cudowny piknik na plaży i poopalać się oddychając czystym powietrzem. 
Miejsce: Szwecja, Skanor. 

Wanderlust, czyli żądza podróżowania. Moja lista życzeń podróżniczych. Szwecja, Toskania, Zawoja, Lugano.

Wanderlust, czyli żądza podróżowania. Moja lista życzeń podróżniczych. Szwecja, Toskania, Zawoja, Lugano.

Wanderlust, czyli żądza podróżowania. Moja lista życzeń podróżniczych. Szwecja, Toskania, Zawoja, Lugano.
Te przepiękne zdjęcia pochodzą z bloga http://www.mammamija.pl/ i są własnością jego autorów. 

2. TOSKANIA 

Natrafiłam kiedyś przypadkiem na zdjęcie domku w Toskanii, które zauroczyło mnie urokiem bezpretensjonalnym, urokiem domowej atmosfery, prawdziwie włoskiego dolce vita:) I ostatnio znalazłam nawet kilka fajnych miejscówek na taką podróż. Kto wie... może niebawem przywitam się po raz pierwszy z kulturą Włoch, pospaceruję po winnicach, zwiedzę Florencję i krzyknę z zachwytu - jak tu cudownie!:) Zobaczcie jakie są piękne miejsca w Toskanii... PS. Jeżeli zamierzacie wyjechać na wczasy w ten region Włoch poszukajcie domków z basenem. Do plaży jest kawałek (czasami spoooory - ponad 100 km) więc basen może być dobrym wytchnieniem po codziennym zwiedzaniu:)


Wanderlust, czyli żądza podróżowania. Moja lista życzeń podróżniczych. Szwecja, Toskania, Zawoja, Lugano.

Wanderlust, czyli żądza podróżowania. Moja lista życzeń podróżniczych. Szwecja, Toskania, Zawoja, Lugano.
Gardenia La Quercia https://www.to-toskania.pl/laquercia/gardenia/

Wanderlust, czyli żądza podróżowania. Moja lista życzeń podróżniczych. Szwecja, Toskania, Zawoja, Lugano.

Wanderlust, czyli żądza podróżowania. Moja lista życzeń podróżniczych. Szwecja, Toskania, Zawoja, Lugano.
Podere Renuccioli https://www.to-toskania.pl/podererenuccioli/


Wanderlust, czyli żądza podróżowania. Moja lista życzeń podróżniczych. Szwecja, Toskania, Zawoja, Lugano.

Wanderlust, czyli żądza podróżowania. Moja lista życzeń podróżniczych. Szwecja, Toskania, Zawoja, Lugano.

Wanderlust, czyli żądza podróżowania. Moja lista życzeń podróżniczych. Szwecja, Toskania, Zawoja, Lugano.
Valecchio https://www.to-toskania.pl/valecchio/
3. BESKIDY - ZAWOJA (K. WADOWIC) 

Śmiałyśmy się ostatnio z mamą, że to miejsce jest idealne dla naszej rodziny: na uboczu, w górach, z basenem i pomieści kilka par:) Zamiast spędzać długie weekendy w domu, nudząc się i wydając pieniądze na jedzenie, inne atrakcje, lub spędzając weekend przed tv warto zorganizować wspólnie taki wyjazd. Zawoja jest też dobrym pomysłem na wyjazd ze znajomymi, którzy mają już dzieci, a w pensjonatach zazwyczaj ludzie upominają się o ciszę. Tutaj wynajmujesz cały dom, jesteście tylko Wy, natura i ... basen! Świetny pomysł na lato! W pobliżu Wadowice i Kraków, z drugiej strony góry. Miejsce idealne. Sami zobaczcie. PS. te wakacje są już całe zarezerwowane:/ 

Wanderlust, czyli żądza podróżowania. Moja lista życzeń podróżniczych. Szwecja, Toskania, Zawoja, Lugano.
fot. Arkadiusz Smąd

Wanderlust, czyli żądza podróżowania. Moja lista życzeń podróżniczych. Szwecja, Toskania, Zawoja, Lugano.
fot. Arkadiusz Smąd

Wanderlust, czyli żądza podróżowania. Moja lista życzeń podróżniczych. Szwecja, Toskania, Zawoja, Lugano.
fot. Arkadiusz Smąd

Wanderlust, czyli żądza podróżowania. Moja lista życzeń podróżniczych. Szwecja, Toskania, Zawoja, Lugano.
fot. Arkadiusz Smąd

Wanderlust, czyli żądza podróżowania. Moja lista życzeń podróżniczych. Szwecja, Toskania, Zawoja, Lugano.
fot. Arkadiusz Smąd
wszystkie zdjęcia willi pochodzą ze strony www.willasonia.pl

4. SZWAJCARIA - LUGANO 

Och i ach na widok tego miejsca, jak i całej Szwajcarii. Czy wiecie, że z północy Szwajcarii na południe można przejechać pociągiem w 4 godziny? Jednego dnia jesteś na północy (przy jeziorze Bodeńskim), a na popołudnie wracasz do klimatu iście włoskiego - do Lugano. Rosną tam palmy, atmosfera odczuwalna jest prawie jak w kurortach włoskich czy francuskich:) Do tego niezwykłe krajobrazy, samo piękno! Podziwiajcie:) 

Wanderlust, czyli żądza podróżowania. Moja lista życzeń podróżniczych. Szwecja, Toskania, Zawoja, Lugano.

Wanderlust, czyli żądza podróżowania. Moja lista życzeń podróżniczych. Szwecja, Toskania, Zawoja, Lugano.

Wanderlust, czyli żądza podróżowania. Moja lista życzeń podróżniczych. Szwecja, Toskania, Zawoja, Lugano.

Wanderlust, czyli żądza podróżowania. Moja lista życzeń podróżniczych. Szwecja, Toskania, Zawoja, Lugano.
Wszystkie zdjęcia Lugano pochodzą z bloga http://sukienkawkropki.blogspot.com/

Jeżeli podobają się Wam tego typu wpisy, dajcie znać w komentarzu (gdyż nie wiem czy jest to interesujące również dla Was:) A teraz niech pochłonie Was żądza podróżowania, podzielcie się swoimi ulubionymi lub upragnionymi miejscami:)

Z pozdrowieniami, 

Jo. 

 KILKA INSPIRACJI PODRÓŻNICZYCH:) 


Wanderlust, czyli żądza podróżowania. Moja lista życzeń podróżniczych. Szwecja, Toskania, Zawoja, Lugano.

Wanderlust, czyli żądza podróżowania. Moja lista życzeń podróżniczych. Szwecja, Toskania, Zawoja, Lugano.

Wanderlust, czyli żądza podróżowania. Moja lista życzeń podróżniczych. Szwecja, Toskania, Zawoja, Lugano.

Wanderlust, czyli żądza podróżowania. Moja lista życzeń podróżniczych. Szwecja, Toskania, Zawoja, Lugano.

Wanderlust, czyli żądza podróżowania. Moja lista życzeń podróżniczych. Szwecja, Toskania, Zawoja, Lugano.



Wanderlust, czyli żądza podróżowania. Moja lista życzeń podróżniczych. Szwecja, Toskania, Zawoja, Lugano.

Wanderlust, czyli żądza podróżowania. Moja lista życzeń podróżniczych. Szwecja, Toskania, Zawoja, Lugano.

Wanderlust, czyli żądza podróżowania. Moja lista życzeń podróżniczych. Szwecja, Toskania, Zawoja, Lugano.

Wanderlust, czyli żądza podróżowania. Moja lista życzeń podróżniczych. Szwecja, Toskania, Zawoja, Lugano.

Wanderlust, czyli żądza podróżowania. Moja lista życzeń podróżniczych. Szwecja, Toskania, Zawoja, Lugano.

Wanderlust, czyli żądza podróżowania. Moja lista życzeń podróżniczych. Szwecja, Toskania, Zawoja, Lugano.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz