2016/04/08

SLOW LIFE - JA ALERGIK - I WIOSNA


Slow life - alergik wiosną. Czym pachnie wiosna. Sposoby na alergię. Alergie skórne.




WIOSNA? ACH TO TY... |
GDY WKOŁO ZIELONO I PACHNĄCO |


Wiosna niezmiennie kojarzy mi się bardzo mocno z dzieciństwem. Z zapachem koszonej trawy, kwitnącymi wiśniami i jabłoniami, z zażółconym mleczami ogrodem, stokrotkami pojawiającymi się w niezliczonych ilościach, z przygotowywaniem ogrodu do siewu warzyw. Wiosna kojarzy mi się również z... alergią. Dziecku mieszkającemu na wsi, alergikowi, czas wiosenny lat 90-tych spędzał sen z powiek - dosłownie. Drzewa i krzewy zaczynały pylić, kwitnąć, wydawać z siebie mnóstwo zapachów. Ta woń była odczuwalna tylko dla nas - dla alergików. Poza tym ogrody prezentowały się raczej hmm naturalnie i DZIKO, na ich obrzeżach rosły pokrzywy i inne takie niesamowitości...

CZYM PACHNIE WIOSNA

Czułam jak pachnie kwitnąca jabłoń, wysokie trawy na okolicznej łące. Powiew wiatru roznosił zapach ciepłego powietrza i pyłki. Bywało, że dosyć wcześnie pojawiało się babie lato:) Zaraz po tych zapachach pojawiały się też alergie skórne - drapania nie było końca. Nikt wówczas nie przypuszczał, ze nieleczona alergia może przyczynić się do nabycia astmy oraz wielu innych poważnych chorób. Dostawało się wapno, do oporu, aż przestanie swędzieć. Czasami nie przestawało. Jedna historia utkwiła mi bardzo w pamięci. Obudziłam się w nocy przez własne wiercenie. Okazało się, że nogi mam tak mocno podrapane, że niewiele brakowało, abym ich do krwi nie zadrapała... Przeżyłam:)


POSZUKIWANIE SPOSOBU NA ALERGIĘ

Po przeprowadzce do Wrocławia alergie jakoś ucichły. Może z powodu innego klimatu (wielkomiejskiego), może z powodu braku takiej ilości zieleni, a może z powodu częstego przebywania w pomieszczeniach, biurach itp. Po kilku latach wyciszenia alergia znowu powróciła. Alergia skórna. Co ciekawe - zimą. Zaczęłam stosować odpowiednie, naturalne kosmetyki myjące, kupiliśmy nawilżacz powietrza, zmieniłam dawkowanie proszku i płynu (wcześniej nie zwracałam uwagi na to ile go wsypuję, zawsze było na oko), kupiłam dozownik do płynu do naczyń, aby (znowu) nie przesadzać z dawkowaniem, zaczęłam zwracać uwagę co jem (a co może mnie uczulać). W końcu po przewertowaniu internetu natknęłam się na tekst, który mówił, iż stres może doprowadzać do najróżniejszych chorób... Więc sięgnęłam po ideę slow life... Dla zdrowia. I tak powstał blog, dla odstresowania, dla zajęcia myśli czymś innym. Aż tu nagle...

Przyszła upragniona wiosna. Ostatnie weekendy z powodu pracy spędzałam właśnie w rodzinnych stronach. I znowu poczułam wiosenną alergię. Chyba zimą czas na odczulanie... 

A Wy jesteście alergikami? Jak sobie radzicie w ten piękny, aczkolwiek trudny czas?

PS. W kolejnym sezonie - już letnim, napiszę o alergii, ale słonecznej. Też jestem nieszczęśliwym posiadaczem;) Ale z tą skutecznie walczę! :) 

Poniżej kilka kadrów z wiosennego, wiejskiego, z dawnych lat slow life. Starą bańkę na mleko znalazłam u rodziców przypadkiem. Pamiętam ją z czasów dzieciństwa!:) Cudowne wspomnienia... Brakuje tylko dmuchawców, motyli i już jestem dziesięciolatką...

Z pozdrowieniami, 

Jo.

Slow life - alergik wiosną. Czym pachnie wiosna. Sposoby na alergię. Alergie skórne.

Slow life - alergik wiosną. Czym pachnie wiosna. Sposoby na alergię. Alergie skórne.

Slow life - alergik wiosną. Czym pachnie wiosna. Sposoby na alergię. Alergie skórne.

Slow life - alergik wiosną. Czym pachnie wiosna. Sposoby na alergię. Alergie skórne.

Slow life - alergik wiosną. Czym pachnie wiosna. Sposoby na alergię. Alergie skórne.

Slow life - alergik wiosną. Czym pachnie wiosna. Sposoby na alergię. Alergie skórne.

Slow life - alergik wiosną. Czym pachnie wiosna. Sposoby na alergię. Alergie skórne.

Slow life - alergik wiosną. Czym pachnie wiosna. Sposoby na alergię. Alergie skórne.

Wszystkie zdjęcia są moją własnością, 
kopiowanie, przetwarzanie i rozpowszechnianie zdjęć bez mojej zgody jest zabronione.
If you want to use my photos - ask me.

2 komentarze:

  1. Anonimowy4/08/2016

    Świetne wpisy, świetny blog!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo! Nawet nie sądziłam, że kiedyś coś takiego usłyszę:)

      Usuń