2016/04/19

JAK PORADZIĆ SOBIE ZE WSTAWANIEM DO PRACY - 10 SPOSOBÓW NA ŁATWY PORANEK


10 pomysłów na łatwy poranek. Jak poradzić sobie ze wstawaniem do pracy. Sposoby na przesilenie wiosenne.




10 SPOSOBÓW NA ŁATWIEJSZY PORANEK |
SPOSOBY NA PRZESILENIE WIOSENNE |

Na samym początku zaznaczam, że nie będzie to wpis dla MAM - nie mam doświadczenia jak dotąd z wyprawianiem siebie i dzieci o poranku:) Zdaję sobie sprawę z tego, że jest to nie lada wyczyn! Dziś powiem Wam, jak poradzić sobie ze wstawaniem do pracy, gdy organizm dopada przesilenie wiosenne lub zwyczajne przepracowanie i wręcz czołganie się (psychiczne i.. może fizyczne:) "byle do weekendu" wydaje się jedyną drogą przetrwania. 

Dopada Cię przesilenie wiosenne? Nie wiesz jak poradzić sobie ze wstawaniem rano do pracy? Oto moje 10 sposobów na łatwy poranek.


Zaczynamy! 

1. Zmień dźwięk budzika! - po zimie, po wielu miesiącach lub nawet latach słuchania tego samego dźwięku organizm uodparnia się na niego - nie reaguje tak, jak powinien, a Ty jesteś rozdrażniona już pierwszymi dźwiękami. Zmień melodię, a poczujesz się inaczej. 

2. Oblicz, ile czasu potrzebujesz z rana - nie sugeruj się tym, co piszą inni. Jeżeli nie ćwiczysz z rana (lub wcale nie ćwiczysz), jeśli nie pijasz kawy w domu, śniadanie jesz w pracy, policz czas, który jest Ci potrzebny do przygotowania się do wyjścia. Wówczas ustawisz odpowiednio budzik - nie za wcześnie, ale też nie za późno. 

3. Zerknij przez okno - to takie ważne! Dosłownie na kilka sekund. Zobaczysz jak z rana wygląda świat, może zauważysz (jeżeli nie śledzisz prognozy pogody) jak do pracy idą ubrani inni ludzie (płaszcz, lekka kurtka czy sama marynarka). Nie przegapisz też deszczu... I otwórz okno na chwilę, aby świeże powietrze wypełniło mieszkanie. I myśli...

4. Ustal sobie plan działania w głowie - zastanów się co robisz codziennie rano, jakie czynności następują po sobie. Może okazać się, że wiele da się połączyć lub tak ułożyć po sobie, aby wydawały się naturalne i mniej chaotyczne (np. wstaw wodę do czajnika i przygotuj kawę, w tym czasie odsłoń rolety i zerknij przez okno, sprawdź, gdzie są klucze, zaparz kawę, idź pod prysznic lub zacznij się malować/czesać itp.). 

5. Nie wdawaj się w trudne rozmowy i dyskusje z domownikami przed wyjściem z domu - to zdecydowanie nie jest najlepszy moment:) Po pierwsze - rozmowa zawsze się przedłuży, po drugie czasami może przerodzić się w sprzeczkę, a po trzecie - zaburzy Ci plan na poranek. 

6. Nie maluj z rana paznokci - zdecydowanie najgorszy pomysł. Spieszysz się, a wtedy zawsze coś idzie nie tak. Lakier nie utwardzi się wystarczająco dobrze, a Ty możesz zauważyć to dopiero w samochodzie lub autobusie. Najgorszy z moich przypadków. Sposób jest na to jeden... -->>

7. Trzymaj w pracy mini kosmetyczkę! Ja zawsze miałam taką w ostatniej szufladzie biurka - podstawowe leki (tabletki przeciwbólowe, wapno, witaminy), kosmetyki do poprawienia makijażu, damskie artykuły higieniczne, dodatkowy klucz do domu, ładowarkę do telefonu (nie zawsze miałam, ale jest bardzo przydatna), plastry, rajstopy, buty baletki (lub szpilki - zależy od tego w czym wychodzicie z domu), parasol, 10 zł. To uratuje Wam życie, na przykład, gdy zaśpicie - makijaż możecie zrobić w pracy. 

8. Wynieś śmieci wieczorem - mnóstwo ludzi wynosi śmieci z rana (mój D.). Ale o wiele szybciej, przyjemniej, lżej i bezpieczniej (o zgrozo jak worek się rozerwie lub coś z niego cieknie na buty) jest wynieść śmieci wieczorem. Spróbujcie kiedyś. 

9. Weź witaminy lub wypij sok - to podstawa w czasie przesilenia wiosennego. Choć wszyscy wiemy, jak to jest z tym wchłanianiem witamin, ale gdy czasu brak... Drugą opcją jest szklanka soku (kupujesz sok 100% z pomarańczy, jabłek lub jakiś mix) -  pijesz z rana i organizm lepiej zaczyna pracować. Inny świetnym pomysłem jest szklanka ciepłej wody z cytryną. Oczyszcza organizm i pobudza do działania.

10. Pamiętaj o najważniejszych rzeczach - wyłączeniu światła, zabraniu kluczy i telefonu. Z tym wiążą się zazwyczaj stresujące sytuacje typu bieg po schodach i opóźnienia. Bardzo fajnym przypominaczem mogą być takie oto naklejki na ścianę / szafę (które są wielokrotnego użytku!). Zapanują nad jedną sprawą - nie będziesz musiała pamiętać o tym, aby sprawdzić torebkę przed wyjściem. 

Zobaczycie, że po kilku dniach poprawi się Wam nastrój, słońce doda energii, przesilenie wiosenne zniknie a Wy nie będziecie miały kłopotu ze wstawaniem do pracy:)

Z pozdrowieniami, 
Jo.


10 pomysłów na łatwy poranek. Jak poradzić sobie ze wstawaniem do pracy. Sposoby na przesilenie wiosenne.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz